Celem konkursu "Kryształy PR-u" jest promowanie i nagradzanie najbardziej wartościowych inicjatyw samorządów terytorialnych jako inspiratorów kreatywnych działań i rozwiązań.
Do 8. edycji tego prestiżowego, ogólnopolskiego konkursu wysłano niemal setkę zgłoszeń z różnego rodzaju jednostek samorządu terytorialnego oraz spółek samorządowych. Kapituła "Kryształów PR-u" pod przewodnictwem prof. Sławomira Smyczka przyznała nominacje w sześciu kategoriach.
Podczas uroczystej gali organizowanej w trakcie XVII Konferencji PR w Samorządzie i Administracji Państwowej ogłoszone zostały wyniki, w których Małopolska zdobyła:
- Grand Prix za najlepszy film promocyjny: "7 powodów aby przyjechać do Małopolski", przygotowany przez Departament Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego (UMWM) we współpracy z Małopolską Organizacją Turystyczną
- wyróżnienie za najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych - profil Facebook EkoMałopolska prowadzony przez Departament Środowiska UMWM
- wyróżnienie za najlepszą kampanię informacyjno-promocyjną związaną z pandemią COVID-19 – "Dobro jest w Małopolsce. Stop koronawirusowi!" realizowaną przez Departament Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Promocji UMWM
Jest mi niezmiernie miło, że nasze działania zostały dostrzeżone i nagrodzone. Zdobyta nagroda i wyróżnienia są dowodem, że w sposób nowoczesny, innowacyjny i kompleksowy promujemy Małopolskę
– mówi Iwona Gibas z Zarządu Województwa Małopolskiego.
Kampania „Małopolska. Poznajmy się”, której jednym z elementów był nagrodzony film promocyjny "7 powodów aby przyjechać do Małopolski", zrealizowana została w 2020 roku przez Województwo Małopolskie i Małopolską Organizację Turystyczną.
Jej założeniem było pokazanie Małopolski jako regionu idealnego do wypoczynku w duchu „slow”, czyli niespiesznego i uważnego podróżowania po naszym regionie. Nasze działania miały także zachęcić mieszkańców i turystów do odkrywania w Małopolsce miejsc mniej oczywistych oraz znalezienia własnych powodów do podróżowania po Małopolsce.
Kampania wyróżniała się na tle innych dzięki lokalnym ambasadorom - mieszkańcom regionu, którzy przez pryzmat swoich pomysłów, znajomości regionu, doświadczeń i zainteresowań pokazywali nieoczywiste oblicza Małopolski, miejsca które warto odwiedzić, tradycje które warto poznać, ludzi których warto spotkać czy kulinarne specjały, w których warto się rozsmakować.
Nie ma lepszych osób, które mogą zarekomendować region, niż jego mieszkańcy. Dlatego też do udziału w kampanii zachęcającej do odkrywania mniej oczywistych miejsc i znalezienia swoich powodów, aby wybrać się do Małopolski zaprosiliśmy lokalnych pasjonatów, osoby, dla których odkrywanie naszego regionu to misja i pasja. I to była bardzo dobra decyzja. Te osoby to prawdziwi ambasadorzy naszego regionu, którzy pokazali nam nowe, często zaskakujące jego oblicza
– zauważa Iwona Gibas.
Naszymi ambasadorami byli: Ania Dąbek – przewodniczka po Ojcowskim Parku Narodowym, rodzina Mazurków – twórcy bloga „Rodzinnie dookoła świata”, Anna Szafraniec – kolarka górska, znawcy kulinariów Maja i Bartosz – twórcy Radia Kulinarnego oraz Jan Sabała – przewodnik tatrzański i edukator ekologiczny.
Warto dodać, że kampania była realizowana w tle pandemii Covid-19 i obostrzeń z nią związanych. W związku z ta sytuacją zależało nam na pokazaniu w Małopolsce miejsc ciekawych, lecz nieznanych szerszej grupie odbiorców, zlokalizowanych poza utartym szlakiem i takich, w których można odpocząć z dala od tłumu turystów.
W ramach kampanii, oprócz nagrodzonego filmu promocyjnego „7 powodów aby odwiedzić Małopolskę”, powstały także wideosondy z rekomendacjami mieszkańców dotyczącymi urokliwych miejsc w regionie oraz reportaże, w których ambasadorzy akcji pokazywali „swoją Małopolskę”.
Więcej inspiracji do podróżowania po Małopolsce znajdziesz na regionalnym portalu turystycznym visitmalopolska.pl oraz w aplikacji mobilnej VisitMałopolska.
Przypomnijmy, PR w Samorządzie i Administracji Państwowej to najstarsza w Polsce Konferencja dedykowana przedstawicielom jednostek terytorialnych i samorządowych. Od kilku lat wydarzeniu towarzyszy konkurs Kryształy PR-u, w którym nagradzane są najbardziej wartościowe inicjatywy jednostek samorządów terytorialnych i organów administracji państwowej, jako inspiratorów kreatywnych działań i rozwiązań.