Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Lody z Małopolski docenione w ministerialnym konkursie

Środowisko
19 maja 2015
fot. CAFETERIA ESPRESSO fot. CAFETERIA ESPRESSO
Triumf małopolskich przysmaków w Warszawie. Artur Loryś – producent lodów jogurtowych – zajął drugie miejsce w konkursie „Mój Rynek – Mój Produkt 2015” organizowanym przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Wyjątkowe lody z Bochni wytypowała do ogólnopolskiej rywalizacji kapituła wojewódzka, w której zasiadał wicemarszałek Stanisław Sorys.

Podczas pikniku rodzinnego Poznaj Dobrą Żywność, który odbył się w ubiegły weekend w Warszawie, ogłoszono i nagrodzono zwycięzców konkursu „Mój Rynek – Mój Produkt 2015”. Do rywalizacji zgłoszono kilkaset produktów z całego kraju, z których do ścisłego finału wybrano 17 – w tym dwa z Małopolski. Ostatecznie na drugim miejscu podium znalazły się lody jogurtowe produkowane przez CAFETERIA ESPRESSO Artura Lorysia, sprzedawany na targowisku w Bochni. – Ten konkursu nie tylko promuje produkty lokalne, wytwarzane tradycyjnymi metodami, ale też miejsca, gdzie można te wyroby znaleźć. W czasach wszechobecnych galerii handlowych, Małopolska dba o rozwój miejsc, gdzie handlować mogą lokalni producenci. Ze środków PROW 2007-2013 udało nam się dofinansować modernizację 23 targowisk – mówił wicemarszałek Stanisław Sorys, który zasiadał w wojewódzkiej komisji konkursowej, dzięki której mieszkańcy stolicy i turyści mieli okazję poznać smak wyjątkowych lodów z Małopolski.   

Wszyscy producenci zgłoszeni do udziału w konkursie przez Marszałków Województw mieli możliwość bezpłatnego udziału w pikniku Poznaj Dobrą Żywność, gdzie prezentowali swoje wyroby. Na uczestników imprezy czekały atrakcje – warsztaty na temat zdrowego odżywiania czy stoiska z ofertami wypoczynku na wsi. W pikniku wzięła również udział para prezydencka.

Celem konkursu „Mój Rynek – Mój Produkt 2015” była promocja najlepszych wyrobów charakterystycznych dla danych regionów Polski.  Inicjatywa ma wpłynąć na zwiększenie zainteresowania produktami lokalnymi wśród konsumentów, a co za tym idzie wzrost ich sprzedaży. Konkurs był także doskonałą formą wymiany doświadczeń i wiedzy między samymi producentami.

(Biuro prasowe / mbab)

Galeria zdjęć