Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Na narty do Małopolski

Turystyka
09 listopada 2006
Wchodzimy w pewien rytm promowania naszego regionu w całym kraju. Małopolska jest coraz bardziej rozpoznawalna i cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Jestem przekonany, że to w dużym stopniu zasługa starań władz województwa – powiedział dzisiaj marszałek Janusz Sepioł na spotkaniu z dziennikarzami, które zapowiada rozpoczynającą się 15 listopada kampanię wizerunkową – Zima 2006.
Przeprowadzone na zlecenie województwa badania mówią wyraźnie, że marka Małopolski jest coraz bardziej kojarzona w Polsce, że zapada w świadomość i ciekawi, dlatego tegoroczna kampania potrwa dłużej niż zwykle, żeby jej efekt był jeszcze większy. Jan Bereza, członek zarządu województwa zwrócił uwagę na hasło ruszającej już niebawem kampanii „Do Małopolski. Zwiedzaj od deski do deski" - czyli na wylot, bardzo dokładnie - przekonywał Bereza.

Kampanie wizerunkowe Województwa Małopolskiego organizowane są cyklicznie w systemie letnim i zimowym od roku 2004r. Ich celem jest zachęcenie potencjalnych turystów do spędzenia w naszym regionie wakacji letnich i ferii zimowych. Tegoroczna kampania zimowa organizowana jest wspólnie z Małopolską Organizacją Turystyczną oraz stacjami narciarskimi. Tegoroczna potrwa do połowy lutego.

Hasło -  „Do Małopolski . Zwiedzaj od deski do deski” -  zostało dobrane w taki sposób, aby z jednej strony zaprosić do korzystania z zimowej oferty małopolskich stoków narciarskich, a z drugiej zaproponować szerszą ofertę spędzenia czasu wolnego w regionie (zwiedzaj od deski do deski). Przekaz został wzmocniony poprzez wyróżnienie końcówek SKI oddających zimowy charakter oferty.

 

Kreację tegorocznej kampanii wizerunkowej opracowała agencja reklamowa Schulz sp. z o.o. z Krakowa, która została wybrana po dokonaniu rozeznania rynku w zakresie wykonywania usług reklamowych takich jak opracowanie kreacji, przygotowanie i rekomendacja najbardziej optymalnych kanałów komunikacji przy realizacji kampanii promocyjnej a także dotychczasowego doświadczenia przy kreowaniu marek.

Wybór obszaru, na którym przeprowadzona zostanie kampania promocyjna wynika po pierwsze z konsekwencji założeń tj. powtórzenie kampanii w tych regionach, w których już zaistniał przekaz promocyjny, po drugie z faktu, iż - zgodnie z badaniami turystycznymi, zrealizowanymi na zlecenie MOT dotyczącymi wielkości i kierunków ruchu turystycznego do Małopolski oraz badaniami zamożności gospodarstw wg województw - Region Małopolski swoich potencjalnych klientów krajowych powinien upatrywać właśnie pośród mieszkańców województw: Śląskiego, Mazowieckiego, Dolnośląskiego i Wielkopolskiego. W tegorocznej kampanii zimowej billboardy zostaną wyeksponowane także przy dwóch dużych stacjach narciarskich poza Województwem Małopolskim: w Poznaniu przy stacji Malta oraz w Bytomiu przy stacji  Sportowa Dolina – ich przekaz zostanie skierowany do narciarzy aktywnie korzystających z ofert konkurencyjnych stacji narciarskich.

Kampania skierowana jest do grupy wiekowej 25-45 lat, ludzi aktywnych, z rodzinami, podróżujących, ciekawych nowych przeżyć, z dochodami na poziomie co najmniej średniej krajowej, wykształcenie co najmniej średnie. W tym roku po raz pierwszy do kampanii zostały włączone także magazyny pokładowe linii lotniczych oraz magazyn portowy lotniska w Balicach jako media o zasięgu ponadregionalnym, a także wydawnictwa branży turystycznej oraz internet (Reklama w portach: http://www.podroze.pl/ oraz http://www.skionline.pl/ – banery reklamowe, linki na stronę województwa oraz artykuły reklamowe; zasięg geograficzny: cała Polska Podstrona internetowa poświęcona zimowym atrakcjom turystycznym w Małopolsce na http://www.malopolska.pl/)

Ponadto we współpracy z Małopolską Organizacją Turystyczną zostanie opracowane wydawnictwo „Małopolska – zima dla aktywnych” - informator narciarski w wersji językowej polsko-angielskiej i rosyjskiej. Informator wydawany jest po raz czwarty, w nakładzie 3000 egzemplarzy, przeznaczony do promocji atrakcji zimowych regionu na targach turystycznych, wśród organizatorów wypoczynku. Zaprezentowane w nim zostaną wizualizacje tras narciarskich, fotografie stacji i informacje o wyposażeniu stacji. 

Galeria zdjęć