Kampanie wizerunkowe Województwa Małopolskiego organizowane są cyklicznie w systemie letnim i zimowym od roku 2004r. Ich celem jest zachęcenie potencjalnych turystów do spędzenia w naszym regionie wakacji letnich i ferii zimowych. Tegoroczna kampania zimowa organizowana jest wspólnie z Małopolską Organizacją Turystyczną oraz stacjami narciarskimi. Tegoroczna potrwa do połowy lutego.
Hasło - „Do Małopolski . Zwiedzaj od deski do deski” - zostało dobrane w taki sposób, aby z jednej strony zaprosić do korzystania z zimowej oferty małopolskich stoków narciarskich, a z drugiej zaproponować szerszą ofertę spędzenia czasu wolnego w regionie (zwiedzaj od deski do deski). Przekaz został wzmocniony poprzez wyróżnienie końcówek SKI oddających zimowy charakter oferty.
Kreację tegorocznej kampanii wizerunkowej opracowała agencja reklamowa Schulz sp. z o.o. z Krakowa, która została wybrana po dokonaniu rozeznania rynku w zakresie wykonywania usług reklamowych takich jak opracowanie kreacji, przygotowanie i rekomendacja najbardziej optymalnych kanałów komunikacji przy realizacji kampanii promocyjnej a także dotychczasowego doświadczenia przy kreowaniu marek.
Wybór obszaru, na którym przeprowadzona zostanie kampania promocyjna wynika po pierwsze z konsekwencji założeń tj. powtórzenie kampanii w tych regionach, w których już zaistniał przekaz promocyjny, po drugie z faktu, iż - zgodnie z badaniami turystycznymi, zrealizowanymi na zlecenie MOT dotyczącymi wielkości i kierunków ruchu turystycznego do Małopolski oraz badaniami zamożności gospodarstw wg województw - Region Małopolski swoich potencjalnych klientów krajowych powinien upatrywać właśnie pośród mieszkańców województw: Śląskiego, Mazowieckiego, Dolnośląskiego i Wielkopolskiego. W tegorocznej kampanii zimowej billboardy zostaną wyeksponowane także przy dwóch dużych stacjach narciarskich poza Województwem Małopolskim: w Poznaniu przy stacji Malta oraz w Bytomiu przy stacji Sportowa Dolina – ich przekaz zostanie skierowany do narciarzy aktywnie korzystających z ofert konkurencyjnych stacji narciarskich.
Kampania skierowana jest do grupy wiekowej 25-45 lat, ludzi aktywnych, z rodzinami, podróżujących, ciekawych nowych przeżyć, z dochodami na poziomie co najmniej średniej krajowej, wykształcenie co najmniej średnie. W tym roku po raz pierwszy do kampanii zostały włączone także magazyny pokładowe linii lotniczych oraz magazyn portowy lotniska w Balicach jako media o zasięgu ponadregionalnym, a także wydawnictwa branży turystycznej oraz internet (Reklama w portach: http://www.podroze.pl/ oraz http://www.skionline.pl/ – banery reklamowe, linki na stronę województwa oraz artykuły reklamowe; zasięg geograficzny: cała Polska Podstrona internetowa poświęcona zimowym atrakcjom turystycznym w Małopolsce na http://www.malopolska.pl/)
Ponadto we współpracy z Małopolską Organizacją Turystyczną zostanie opracowane wydawnictwo „Małopolska – zima dla aktywnych” - informator narciarski w wersji językowej polsko-angielskiej i rosyjskiej. Informator wydawany jest po raz czwarty, w nakładzie 3000 egzemplarzy, przeznaczony do promocji atrakcji zimowych regionu na targach turystycznych, wśród organizatorów wypoczynku. Zaprezentowane w nim zostaną wizualizacje tras narciarskich, fotografie stacji i informacje o wyposażeniu stacji.