Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Małopolska jak z bajki

Samorząd
11 czerwca 2014
Dziś na krakowskim rynku pojawiły się postacie z bajek, a mieszkańcy Małopolski otrzymali szansę, by stać się twarzą swojego regionu – oto atrakcje związane z małopolską odsłoną kampanii „Bajkowy urlop w Polsce”. O tym, że wypoczynek w Małopolsce to niepowtarzalna przygoda przekonywał dziś również marszałek Marek Sowa.

Przez cały dzień na Rynku Głównym w Krakowie trwa prezentacja największych turystycznych atrakcji województwa małopolskiego, a mieszkańcy biorą udział w plebiscycie na „twarz regionu”. Całemu wydarzeniu towarzyszy atmosfera jak… z bajki. To właśnie „Bajkowy urlop w Polsce” jest tematem przewodnim dzisiejszego wydarzenia. Kampania, która realizowana jest w 16 polskich miastach, podsumowuje dotychczasowe działania w ramach projektu Promujmy Polskę Razem, przeprowadzanego przez Polską Organizację Turystyczną (POT) w latach 2010-2014. Celem promocji było przyciągnięcie do naszego kraju zagranicznych turystów.

Przywołanie skojarzeń ze świata baśni i marzeń to zachęta do podróżowania po Polsce – kraju, w którym wszystko jest możliwe, bo wszystko, co go tworzyło i tworzy jest wyjątkowe. – Inspiracją do powstania tej kampanii musiał być Kraków. W końcu to tutaj mamy smoka – żartował marszałek Marek Sowa. Marszałek przyznał, że prowadzone w ostatnich latach działania promocyjne Małopolski przynoszą pożądany efekt. – Ciągle rozwijamy ofertę naszego regionu: doskonale działający Małopolski System Informacji Turystycznej oraz liczne szlaki turystyczne to tylko niektóre z przykładów naszych działań. W kolejnych latach mocno stawiamy na sport i aktywny wypoczynek, mamy plany i budżet na powstanie w Małopolsce ponad 600 km autostrad rowerowych. Turystyka to z pewnością specjalność naszego regionów – dodał marszałek.  
 
W spotkaniu towarzyszącym nietypowej akcji promocyjnej, obok marszałka województwa, wzięli również udział: Magdalena Sroka – Wiceprezydent Miasta Krakowa, Ireneusz Raś – poseł i Przewodniczący Komisji Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki, Rafał Szmytke – Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Leszek Zegzda – Prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej. Uczestnicy wydarzenia podkreślali, że bajkowa kampania promocyjna, ma również morał: gdy działa się razem, można bardzo wiele zrobić dla promocji turystycznej Polski i każdego z regionów. – Nauczyliśmy się współpracować: miasto, województwo, MOT i POT i to przynosi efekty. Razem jesteśmy w stanie nie tylko kreować atrakcyjny produkt turystyczny, ale także skutecznie go promować – podkreśliła wiceprezydent Magdalena Sroka. Podsumowanie projektu Promujmy Polskę Razem to również doskonały moment na planowanie dalszych działań związanych z rozwojem turystyki. – Chcemy znieść kilka z barier, które są przeszkodą w inwestowaniu w Polsce i sprawiają, że przedsiębiorcy wybierają inne państwa np. Austrię czy Słowację – mówił poseł Ireneusz Raś. – Myślę tu głownie o ułatwieniach dla budowy nowych obiektów turystycznych.

Małopolskie odsłonie bajkowej kampanii towarzyszy postać Kopciuszka, w którą dziś na rynku wcieliła się aktorka Joanna Koroniewska. Jednak wspólna zabawa w bajkowo-turystyczne inscenizacje to nie jedyne atrakcje dla uczestników wydarzenia. Każdy, kto pokaże na mini-scenie bajkową scenkę, inspirowaną atrakcjami turystycznymi regionu, będzie miał szansę zostać prawdziwą gwiazdą – twarzą Małopolski! Plenerowe imprezy w poszczególnych województwach będą mieć bowiem kontynuację w ramach – tym razem już ogólnopolskiego – konkursu „Zostań twarzą regionu”.

(mbab)

Galeria zdjęć