Previous Page  12 / 24 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 12 / 24 Next Page
Page Background

12

VIA REGIA PLUS

Zrównoważony transport

ibwspółpraca regionalna wzdłuż

III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego

Cel ibzakres tematyczny projektu

Celem projektu było wypracowanie wspólnej strategii rozwoju

przestrzennego oraz działań na rzecz zrównoważonego transportu

dla obszaru III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego. Wbtym

zagadnienia dotyczące: poprawy połączeń wb dalekobieżnym kole-

jowym transporcie osobowym; rozwój zrównoważonego transportu

wb aglomeracjach; wzmacnianie punktów węzłowych korytarza jako

regionalnych obszarów dynamicznego rozwoju; rozwój społeczno-

-gospodarczy miast ibobszarów metropolitalnych; wzmocnienie ob-

szarów metropolitalnych oraz ich lepsze połączenie.

Co się udało osiągnąć?

Prace wb ramach projektu skupiły się na badaniach potencjału dla

transportu kolejowego zb wykorzystaniem zmodernizowanej infra-

struktury oraz na zidentyfikowaniu rozwiązań dla kluczowych od-

cinków transgranicznych wb ścisłej współpracy zb interesariuszami.

Wbtym: badania ibanaliza popytu na transport kolejowy wbkontekście

uruchomienia systemu Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej; wzmocnienie

roli Krakowskiego Węzła Kolejowego wbobsłudze miasta; koncepcja

obsługi komunikacyjnej Krakowskiego Obszaru Metropolitalnego

wbkontekście wprowadzenia zintegrowanej taryfy biletowej czy dzia-

łania na rzecz optymalizacji zagospodarowania przestrzennego Kra-

kowa ibgmin ościennych pod kątem zmniejszenia pracy przewozowej

oraz lepszego wykorzystania istniejących korytarzy transportu zbio-

rowego, wbszczególności kolejowych, wbdojazdach do Krakowa.

Jak skorzystać z efektów?

Materiały zb opracowań koncepcyjnych dla przystanków osobowych

SKA. Posłużyły do sformułowania zadań inwestycyjnych i stanowią

również podstawę dla opracowania dokumentacji projektowej. Ma-

teriały badawcze, analizy ibopracowania mogą być wykorzystywane

wb pracach zb zakresu modelowania ib prognozowania ruchu pasażer-

skiego. Na stronie internetowej

www.viaregiaplus.eu

można znaleźć

więcej informacji.

Co dalej?

Obecnie wb fazie realizacji znajduje się przystanek Kraków Sanktu-

arium. Wb roku 2017 uruchomione zostaną prace projektowe ab na-

stępnie realizacyjne dla przystanku Kraków Prądnik Czerwony (pla-

nowany termin ukończenia inwestycji – rok 2019). Na bazie koncepcji

opracowanych wbramach projektu Via Regia Plus realizowane będą

przez PKP PLK S.A. przystanki Kraków Bronowice oraz Kraków Złocień

(planowany termin realizacji – rok 2018).

Partner wiodący:

Miasto Wrocław

Partner z Małopolski:

Urząd Miasta Krakowa

Budżet projektu dla Małopolski:

135 836 EUR