Previous Page  16 / 24 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 16 / 24 Next Page
Page Background

16

CENTRAL MARKETS

Rewitalizacja ibpromocja

tradycyjnych placów targowych wbEuropie

Centralnej

Cel ibzakres tematyczny projektu

Celem projektu CENTRAL MARKETS było opracowanie ib wdrożenie

skutecznych strategii rewitalizacji ibpromocji targowisk detalicznych

jako siły napędowej zrównoważonego rozwoju dzielnic miast oraz

wprowadzenie innowacyjnych działań ibskutecznych strategii rozwoju

wynikających ze współpracy międzynarodowej.

Co się udało osiągnąć?

Wb oparciu ob założenia dotyczące targowisk jako podstawowych

miejsc animacji życia gospodarczego, społecznego ib kulturalnego,

które są też źródłem zatrudnienia ib integracji, partnerzy wb ramach

CENTRAL MARKETS współpracowali w celu poprawy zarządzania

targowiskami ib usługami zb nimi związanymi. Opracowano wspólne

strategie komunikacji dla targowisk oraz koncepcje inwestowania

wbinfrastrukturę targową wbobszarach miejskich ibpodmiejskich. Place

prowadzą dalsze działania promocyjne współgrające zbideą projektu,

co więcej place targowe zaistniały mocniej wb świadomości miesz-

kańców ib turystów. W Krakowie przygotowano również wydarzenie

pt. „Krakowskim Targiem” czyli prezentację targowisk biorących

udział wbprojekcie oraz przygotowano „Historyczną Grę Miejską” na-

wiązującą do targowisk miejskich.

Jak skorzystać z efektów?

Z efektów projektu mogą korzystać mieszkańcy miasta oraz okolic.

Place targowe stały się też atrakcją dla krajowych i zagranicznych tu-

rystów. Na stronie internetowej

www.centralmarkets.eu

można zna-

leźć więcej informacji.

Co dalej?

Przed realizacją projektu targowiska były odwiedzane głównie przez

miejscowych mieszkańców ibrzadko były traktowane jako atrakcja tu-

rystyczna. Potencjał targowisk jako atrakcji turystycznej wynika zbich

niezwykłej historii lokalnej oraz dostępu do lokalnych produktów.

Partner wiodący:

Miasto Wenecja

Partner z Małopolski:

Gmina Miejska Kraków

Budżet partnera dla Małopolski:

126 704 EUR

Istnieje wiele różnych wyzwań stojących obecnie przed targowi-

skami, wynikających zarówno zbkonkurencji, abostatnio również

zbkryzysu gospodarczego. Głównym celem projektu było więc

opracowanie strategii mogących pomóc europejskich miastom

ibregionom wbsprostaniu tym wyzwaniom ibpełnym wykorzysta-

niu potencjału targowisk tak, aby osiągnąć cele polityki gospo-

darczej ibspołecznej.

Paola Ravenna

Kierownik ds. Polityk Unijnych, Miasto Wenecja